Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 27 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Social Media and their Influence on Democratic Elections
Khyzhniak, Veronika ; Žouželková Bartošová, Marie (oponent) ; Froehling, Kenneth (vedoucí práce)
Progress in online technology has greatly improved the way how people all over the world can communicate with each other. Social networks greatly facilitate live communication not only for ordinary people but also for representatives of the legislative power. With the help of social media, politicians can promote their political campaign, advertise their party and, thanks to this, quickly and economically gain supporters. The 2016 US presidential elections highlighted the importance of social media communication on democratic elections worldwide. The aim of the thesis is to study different forms of social media. The project deals with the impact of Twitter and Facebook in the 2016 USA election and describes the way candidates were using it during the race.
Svobodná strana Rakouska (FPÖ) a její evropská politika v letech 1986-2007
Ježková, Simona ; Kunštát, Miroslav (vedoucí práce) ; Mejstřík, Martin (oponent)
Diplomová práce "Svobodná strana Rakouska (FPÖ) a její evropská politika v letech 1986-2007" analyzuje více než dvacetileté období, ve kterém strana pod vedením Jörga Haidera zaznamenala velký ideologický posun. Od liberálního proevropského smýšlení se FPÖ zcela vzdálila. V devadesátých letech se ze strany stalo euroskeptické populistické hnutí blízké krajní pravici. Cílem práce je analyzovat, zda lze i v případě FPÖ aplikovat teorii akademiků Nicka Sittera, Paula Taggarta a Alekse Szczerbiaka, kteří se domnívali, že vliv na míru euroskepticismu má mimo jiné i účast na vládě. Podle nich v případě, že se euroskeptická strana podílí na vládě (je součástí vládní koalice nebo podporuje menšinovou vládu), se její rétorika stává umírněnější. Během sledovaného období byla Svobodná strana Rakouska ve vládní koalici hned třikrát. Zároveň se od roku 1986 udály významné události, prostřednictvím kterých lze pozorovat chování FPÖ. Jmenovitě: postoj ke vstupu do ES/EU, smlouvy upravující fungování EU, předsednictví v Radě EU v letech 1998 a 2006, volby do Evropského parlamentu a působení v něm a přístup k rozšiřování EU. Práce ukazuje, že i v případě FPÖ došlo k určitému zmírnění během účasti na vládě, a naopak ke značné radikalizaci rétoriky po návratu do opozice. Zajímavým jevem je však zjištění, že jsou zde...
Covert Racism in Presidential Campaigns: Exploiting Racial Prejudice by George H. W. Bush in the 1988 Elections
Cajkář, Jakub ; Sehnálková, Jana (vedoucí práce) ; Kozák, Kryštof Přemysl (oponent)
Tato diplomová práce zkoumá strategii rétoriky, kterou využívala Republikánská strana ve druhé polovině 20. století, přičemž hlavní část práce se sestává z analýzy kampaně George H. W. Bushe v roce 1988. Cílem této práce je zjistit, zdali Bushova kampaň obsahovala rasistické prvky, a zdali tento republikánský kandidát zneužil rasové předsudky bělošských voličů, které cítili vůči Afroameričanům. Výzkum nejdříve stručně nastiňuje historii rasové diskriminace ve Spojených státech amerických a pokrývá prezidentské kampaně republikánských kandidátů, kteří zdokonalili rasově kódovanou rétoriku. Tzn., že používali slova, jejichž význam je na povrchu běžný a nekontroverzní, ale implicitně mají negativní konotace, které si s nimi voliči spojí. Těmito slovy byly např. "zločinnost", "drogy", "právo a pořádek" či tzv. "královny sociálních dávek", pomocí kterých kandidáti lákali bílé voliče, zatímco obětovali hlasy od Afroameričanů. Diplomová práce se následně zabývá prezidentskou kampaní George Bushe v roce 1988 a analyzuje některé televizní reklamy, jejichž cílem bylo oslabit demokratického kandidáta Michaela Dukakise a vykreslit ho jako politika, který neumí zkrotit kriminalitu. K vytvoření tohoto narativu pomohla zejména reklama s názvem "Willie Horton", která zneužila příběh Afroameričana obviněného z...
Vliv vynaložených finančních prostředků na výsledky voleb
Novák, Ondřej
Tato bakalářská práce se zabývá kvantifikací vlivu vynaložených finančních prostředků na výsledky voleb v České republice a politickým marketingem. Cílem je zhodnotit vztah mezi financemi a získanými hlasy ve volbách. V první části jsou vysvětleny pojmy politického marketingu. Následně jsou statisticky zpracována data z prezidentských, senátních a parlamentních voleb do Evropského parlamentu a poslanecké sněmovny ČR. Tyto data jsou okomentovány a následně také převedeny do obecné roviny voleb v České republice. Je také vytvořeno doporučení pro sestavení úspěšné volební kampaně.
Využití Facebooku k propagaci EU na příkladu českých europoslanců
Tranová, Khanh Ly ; Shavit, Anna (vedoucí práce) ; Klimeš, David (oponent)
Bc. Khanh Ly Tranová Abstrakt Bakalářská práce Využití Facebooku pro propagaci EU na příkladu českých europoslanců se zabývá analýzou facebookových veřejných profilů vybraných českých politiků, kteří zastupují české zájmy v Evropském parlamentu. Vzhledem k významnější úloze sociálních sítí obecně a důležitější roli Facebooku v oblasti politické komunikace se tato práce zaměřuje na pochopení toho, jak čeští europoslanci využívají nová média jako prostředek k vysvětlování role Evropské unie. Analýza se soustředí na časové období během voleb do Poslanecké sněmovny Parlamentu v České republice v roce 2017 a to proto, že v průběhu předvolebních kampaní je akcentována větší pozornost na některá politická témata, mezi které patří také otázky fungování Evropské unie a význam členství v těchto strukturách. Čeští europoslanci mohou využít zvýšenou pozornost k prezentaci Evropské unii a ke zlepšení míry informovanosti ohledně této problematiky. Z pozice odborníků na otázky týkající se Evropské unie navíc mohou při příležitostech předvolebních bojů využít prostor pro vlastní sebeprezentaci. Teoretická část se věnuje definici politického marketingu a využití sociálních sítí pro politický marketing a nastiňuje aktuální stav, jak se prezentují témata Evropské unie v České republice. V praktické části se výzkum se...
Srovnání vybraných jevů politické komunikace u politických stran v ČR: personalizace,profesionalizace a negativita
Rozmajzl, Lukáš ; Křeček, Jan (vedoucí práce) ; Vochocová, Lenka (oponent)
Srovnání vybraných jevů politické komunikace u politických stran v ČR: profesionalizace, personalizace a negativita ROZMAJZL, Lukáš. Srovnání vybraných jevů politické komunikace u politických stran v ČR: profesionalizace, personalizace a negativita. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Fakulta sociálních věd, Institut komunikačních studií a žurnalistiky, 2011. 140 s. Vedoucí diplomové práce PhDr. Jan Křeček, Ph.D. Tato diplomová práce se zabývá třemi vybranými aspekty politické komunikace (profesionalizace, personalizace, negativita), kterými bývají často charakterizovány současné postmoderní politické kampaně. Každá z oblastí je nejprve teoreticky vymezena, je popsán historický vývoj dané techniky v praxi politického subjektu a následně zmíněna případná kritika, která se konceptu týká (ať již rovině definiční, tak normativních představ o fungování demokratického politického systému). Stupeň využití každého z trojice konceptů je analyzována komparativním srovnáním praxe jednotlivých politických stran v kampani před volbami do Poslanecké sněmovny v roce 2010. Z výzkumu jednoznačně vyplývá, že politické strany se v míře aplikace zmíněných nástrojů odlišují. Profesionalizace je chápána jako zastřešující koncept. Její přítomnost u českých politických stran je měřena aplikací multidimenzionálního indexu CAMPROF....
Mediální výchova jako prostředek rozvoje kritického hodnocení politické reklamy v kontextu předvolebních kampaní u studentů středních škol
Pokorná, Gabriela ; Dvořáková, Michaela (vedoucí práce) ; Stracený, Josef (oponent)
Tato diplomová práce je zaměřena na vliv mediální výchovy na schopnost žáků středních škol interpretovat politickou reklamu. V první části seznamuje čtenáře s konceptem moderní demokracie, ve které hrají média nesmírně důležitou roli, v oblasti politické reality potom především v předvolebním období. Čtenář je uveden do problematiky vlivu médií na občana, který je vystaven produktům politického marketingu. Vzhledem k tomu, že je tato práce zaměřena na žáky střední školy, zabývá se tato práce i národními, mezinárodními a zahraničními výzkumy, které dávají do souvislosti pojmy politika-média-středoškoláci. Druhá část práce je tvořena výzkumem, který se snaží zhodnotit, jaký vliv má mediální výchova na žáky v oblasti analýzy politické reklamy, stejně jako jejich postoje k politologickým tématům. Výzkum je koncipován jako kvalitativní porovnání výpovědí žáků, kteří projdou kurzem mediální výchovy, na otázky zaměřující se na kritickou analýzu vybrané politické reklamy, přičemž jsou odpovědi žáků porovnány s kontrolní skupinou, která takto mediálně vzdělávána nebyla. Klíčová slova: demokracie, volby, předvolební kampaň, politický marketing, politická reklama, média, masmédia, mediální výchova, středoškolské vzdělávání
Národní listy a vliv jejich politické kampaně na politickou komunikaci na přelomu 80. a 90. let 19. století
Tejnická, Zuzana ; Sekera, Martin (vedoucí práce) ; Mocná, Dagmar (oponent)
Rigorózní práce "Národní listy a vliv jejich politické kampaně na politickou komunikaci na přelomu 80. a 90. let 19. století" pojednává o tom, jakým způsobem politická kampaň a novinářská praxe Národních listů ovlivňovala politickou komunikaci mladočeské strany na přelomu 80. a 90. let 19. století. Jedná se tedy o období, kdy vrcholil politický boj mezi soudobými politickými konkurenty - stranou staročeskou a stranou mladočeskou. Nejdůležitější momenty vzájemného soupeření představují volby do českého zemského sněmu v roce 1889 a poté volby do říšské rady v roce 1891. Předmětem zkoumání rigorózní práce je právě zachycení rysů a znaků politické kampaně na stránkách Národních listů a zároveň jejich redakční organizace a podnikové praxe v období kulminování konkurenčního boje mezi staročechy a mladočechy, završeným v roce 1891 vítězstvím mladočechů v říšských volbách. Dále se tato rigorózní práce snaží nalézt odpovědi například na otázky, zda je možné hodnotit přelom 80. a 90. let 19. století jako stále se stupňující negativní kampaň Národních listů, nebo zda Národní listy změnu politických elit českého národa v tomto období moderovaly plánovitě a koordinovaně, případně jakou politickou rétorikou se Národní listy řídily.
Znaky a znakové systémy ve volební reklamní kampani
Lišková, Tereza ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Lysoňková, Lenka (oponent)
Bakalářská práce s názvem "Znaky a znakové systémy v reklamní volební kampani" se zaměřuje na analýzu konkrétní politické kampaně a to volební kampaň Strany práv občanů - ZEMANOVCI před volbami do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky v roce 2010. V práci je analyzováno konkrétní zpracování kampaně strany SPOZ pod názvem "30 příběhů Miloše Zemana", kde jako hlavní lídr a předseda strany vystupuje známý český politik Miloš Zeman. Kampaň navíc svým názvem a do jisté míry i zpracováním odkazuje na sociálistický seriál "30 případů majora Zemana". V bakalářské práci bude jednak analyzováno marketingové zpracování kampaně a jeho potencionální úspěšnost vzhledem ke koncovému voliči. Práce se navíc pomocí sémiotické analýzy zaměřuje také na použité znaky a znakové systémy a snaží se odhalit jejich jednak explicitní, ale i druhotný význam a účel za jakým je strana chtěla ve své kampani využít. V práci je dále analyzován i volební program SPOZ a jeho spojení s použitými znaky kampaně. Na závěr práce je politická kampaň Strany práv občanů srovnána s kampaněmi konkurenčních politických stran.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 27 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.